Kurumsal Marka Kimliği
Marka en sade anlatımıyla, ürün
veya hizmet üretmekte olan firmaları diğerlerinden farklı kılmaya yarayan herhangi
bir slogan, kelime, sembol veya simge olup kurumsal marka kimliği ise markanın
tanınmasına yarayan markanın imzasıdır. Kurumsal kimlik, markayı doğru ve
kapsamlı bir şekilde ortaya koyar. Bunu yaparken de doğru görselleri kullanması
gerekmektedir. Görsel iletişimin duygusal etkisi çok kuvvetlidir. Görsellik,
hızlı ve akılda kalıcı bir iletişim kurmanın en başta gelen faktörüdür. Görsel
kimlikleri iyi ve doğru bir şekilde tasarlanan markalar, kendilerini daha
etkili bir şekilde ifade etme; rekabetten ayrışma olanağına kavuşurlar.
Her insanın nasıl ki kendini
ifade ettiği bir giyim stili bulunmakta ise markaların da renk, şekil, biçim ve
fontlar aracılığıyla kendilerini ifade ettikleri bir dış görünüm stili
bulunmaktadır. Bu sayılan ögelerin bütünleşmesi ve birleşmesiyle kurumsal
marka kimliği ortaya konulur. Bir markanın tüm davranış ve stratejilerini,
müşterilerine vaat etmiş olduğu kaliteyi bu kimlik vasıtasıyla okumak ve marka
hakkında doğru bir fikir edinmek mümkündür.
Yorumlar
Yorum Gönder