Kurumsal Marka Kimliği



Marka en sade anlatımıyla, ürün veya hizmet üretmekte olan firmaları diğerlerinden farklı kılmaya yarayan herhangi bir slogan, kelime, sembol veya simge olup kurumsal marka kimliği ise markanın tanınmasına yarayan markanın imzasıdır. Kurumsal kimlik, markayı doğru ve kapsamlı bir şekilde ortaya koyar. Bunu yaparken de doğru görselleri kullanması gerekmektedir. Görsel iletişimin duygusal etkisi çok kuvvetlidir. Görsellik, hızlı ve akılda kalıcı bir iletişim kurmanın en başta gelen faktörüdür. Görsel kimlikleri iyi ve doğru bir şekilde tasarlanan markalar, kendilerini daha etkili bir şekilde ifade etme; rekabetten ayrışma olanağına kavuşurlar.

Her insanın nasıl ki kendini ifade ettiği bir giyim stili bulunmakta ise markaların da renk, şekil, biçim ve fontlar aracılığıyla kendilerini ifade ettikleri bir dış görünüm stili bulunmaktadır. Bu sayılan ögelerin bütünleşmesi ve birleşmesiyle kurumsal marka kimliği ortaya konulur. Bir markanın tüm davranış ve stratejilerini, müşterilerine vaat etmiş olduğu kaliteyi bu kimlik vasıtasıyla okumak ve marka hakkında doğru bir fikir edinmek mümkündür.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TP-Link Nedir?

Liyakatsizlik Ne Demektir?

Serçe Akademi Fiziksel Programlama Dersleri